Fusie per 1 januari 2020 - HSV Heusden

Zondag, 11 augustus 2019

Na een intensieve periode van overleggen en afstemming zijn we verheugd te kunnen melden dat de spreekwoordelijke kogel door de kerk is! Per 1 januari 2020 zullen alle Heusdense visverenigingen gezamenlijk, onder een nieuw bestuur, verder gaan als Hengelsportvereniging Heusden (HSV Heusden).

Zoals u wellicht heeft vernomen is in de vorige algemene ledenvergaderingen van 12 & 26 oktober 2018 besloten om te fuseren met alle hengelsportverenigingen die gevestigd zijn in de Gemeente Heusden. Het gaat om de volgende verenigingen: Visclub De Hut te Vlijmen, KEHSV Haarsteeg te Haarsteeg, HSV Vissers Geduld te Nieuwkuijk en uiteraard onze eigen vereniging.

Na een intensieve periode van overleggen en afstemming zijn we verheugd te kunnen melden dat de spreekwoordelijke kogel door de kerk is! Per 1 januari 2020 zullen alle verenigingen gezamenlijk, onder een nieuw bestuur, verder gaan als Hengelsportvereniging Heusden (HSV Heusden). Hieronder ziet u een impressie van het nieuwe logo.

Logo HSV Heusden

De afgelopen periode heeft in het teken gestaan van het maken van gezamenlijke afspraken, het doorlopen van een juridisch traject tot fusie en afspraken maken met diverse organisaties waar wij ons visrecht huren. Intussen is met de Gemeente Heusden, waar wij het visrecht van de meeste wateren huren, in goed overleg een nieuwe huurovereenkomst overeengekomen. Het juridische traject is ook in een vergevorderd stadium; de fusiedocumenten zijn inmiddels gepubliceerd.

Middels deze fusie bundelen we de krachten, lossen we het (toekomstig) tekort van bestuursleden op en gaan we ervan uit dat de hengelsport een duurzame toekomst is gegarandeerd. Een belangrijk voordeel voor u als lid is dat u voortaan slechts één lidmaatschap hoeft af te sluiten om in alle viswateren in de gehele gemeente Heusden welke zijn opgenomen in de visvergunning te mogen vissen.

Concreet betekent de fusie voor u:
• Zonder opzegging voor 1 oktober 2019 wordt uw lidmaatschap automatisch overgezet naar HSV Heusden;
• Met het lidmaatschap van de nieuwe vereniging kunt u in alle wateren binnen de gemeente Heusden vissen welke vermeld staan in de nieuwe vergunning;
• De prijs voor het lidmaatschap voor een hoofdlid is op basis van de fusievereniging met de huidige laagste contributie voor 2020 vastgesteld op €30,- per jaar. Dit in plaats van €35,- die u nu als hoofdlid betaalt. De prijs voor een lidmaatschap van een sublid bedraagt €20,-.
• Jeugdleden onder de 14 jaar zullen voortaan een gratis vergunning van de vereniging ontvangen. Mocht een jeugdlid met méér dan 1 hengel willen vissen dan dient een jeugdlid alleen de kosten voor de Jeugdvispas te betalen aan Sportvisserij Nederland.
• Uitgangspunt is dat de meeste huidige viswedstrijden onder de nieuwe vereniging voortgezet zullen worden.

De leden zullen ook nog via een brief en/of email worden geinformeerd in de komende periode. Ook zal er begin 2020 worden stilgestaan bij deze historische fusie en gaan we samen proosten op een mooie toekomst! Een uitnodiging hiervoor ontvangt u nog.

Bestuur HHV De Parelvissers