Corona leidt tot drukte aan de waterkant

Zaterdag, 9 mei 2020

Het zal niemand zijn ontgaan dat er in de gemeente Heusden volop wordt gevist sinds de Corona-maatregelen zijn afgekondigd. Sportvisserij Nederland gaf zelfs aan dat er landelijk tot en met april 25.000 vispassen zijn verkocht, tegenover 10.000 stuks in een normaal jaar. Om alles in goede banen te leiden aan de waterkant controleren onze verenigingscontroleurs frequent. Over het algemeen hebben de meeste vissers alles keurig op orde, maar soms lopen ze toch tegen ongewenste zaken aan. Middels dit nieuwsbericht willen we graag de aandacht vestigen op een aantal belangrijke regels.

• Heb (nog meer) respect voor andere vissers en overige recreanten, zeker met mooi weer moeten we elkaar een plek aan de waterkant gunnen;
  • Ruim je rommel op als je de stek verlaat en neem dit mee naar huis. We zien hier zeer streng op toe. Bij het achterlaten van rommel op je visstek kan dat direct leiden tot royering uit de vereniging
  • Maak geen open vuur, zeker niet met de aanhoudende droogte. Dit kan leiden tot gevaarlijke situaties en bosbranden;
  • Het is verboden om met de auto langs de grachten van Heusden te rijden. Doe dit dan ook absoluut niet! De verenigingscontroleurs spreken eenieder die dit wel doet erop aan en de BOA's en politie delen boetes uit;
  • Respecteer de RIVM-richtlijnen t.a.v. Corona, voor jezelf, maar ook ten opzichte van andere recreanten.