Visuitzetting 2021

Woensdag, 1 december 2021

Zaterdag 27 november was het zover, een grote groep vrijwilligers had zich om 9.00 uur verzameld bij de Roeivijver in Drunen. Iedereen was vol verwachting, want Sinterklaas zou dit jaar vroeg komen in de vorm van een wagen vol karpers en zeelten. De bakken werden klaargezet en gevuld met water, voor het verdelen en vervoeren van de vis. Al met al zou het een flinke operatie worden, aangezien er een groot aantal wateren in de gemeente Heusden van nieuwe vis zou worden voorzien.

Toen om 10.00 uur de wagen van de viskweker eindelijk arriveerde was het dringen geblazen, als kleine kinderen stortte iedereen zich op de opslagtanks, om vol bewondering de vis te bekijken. En terecht want er zaten echte pareltjes tussen. Van hoge gebouwde schubkarpers tot fraai beschubde spiegelkapers, meer dan honderd stuks in de gewichtsklasse tussen de 2 en 5 kilo. Vakkundig werden alle karpers aan twee kanten gefotografeerd en geregistreerd, voordat ze op vervoer gingen naar hun nieuwe thuiswater.

De uitzetting bestond niet alleen uit karper, maar ook nog een mooie lading aan zeelten, want ook aan de witvissers van onze vereniging is natuurlijk gedacht. Helaas waren de door de witvissers zeer gewaardeerde kruiskarpers nog niet gereed voor verzending, dus die worden op een later moment nog uitgezet.

Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind die dag, ondanks dat de weersverwachting sneeuw en regen had voorspeld, is er geen druppel gevallen, en kunnen we terugkijken op een gezellige en vooral heel speciale dag.
Namens HSV Heusden gaat er veel dank uit naar Sportvisserij Zuidwest- Nederland, aangezien zij een financiƫle bijdrage hebben geleverd, om deze uitzetting mede mogelijk te maken. Daarnaast wil HSV Heusden de vele vrijwilligers bedanken die hebben meegeholpen. Geweldig om al dat enthousiasme bij iedereen te zien.

Met deze onderhoudsuitzetting is er een stap gezet om de visstand op onze viswateren toekomstbestendig te maken, zodat iedereen nu en in de toekomst kan blijven genieten van onze geweldige hobby.

Hieronder een fotorapportage van de uitzetting:

De vis is gearriveerd.

Wat zou er allemaal inzitten?

In ieder geval zeelt, Yes!!

En karper natuurlijk.

De grotere gaan in een aparte bak.

Even van dichtbij bekijken.

Deze warrelschub, was wel heel gewild.

Een voor een mogen ze op de foto.

Klaar voor transport naar hun nieuwe thuis.

Bijna thuis.

De jeugd heeft de toekomst.

Hoe zwaar zouden ze uiteindelijk worden?