Visserijkundig onderzoek De Drie Meren te Vlijmen

Zaterdag, 29 januari 2022

In opdracht van Hengelsportvereniging Heusden heeft Sportvisserij Nederland op 26 januari een visserijkundig onderzoek uitgevoerd op de Drie Meren te Vlijmen. Het doel van het onderzoek is om de visstand qua soorten en conditie in kaart te brengen. Daarnaast wordt beoordeeld of de bevisbaarheid en bereikbaarheid van het water voldoende zijn. Alle bevindingen worden samengevat in een rapportage en voorzien van enkele adviezen. Deze rapportage wordt binnen enkele maanden verwacht. Klik op "lees verder" voor een impressie van enkele zeer bijzondere vangsten, waaronder een hele grote baars en snoek!

Het onderzoek wordt uitgevoerd strak langs de kanten en rietkragen, daar zoeken veel vissen namelijk in de wintermaanden beschutting tegen o.a. de aalscholver.

En op open water wordt met behulp van een groot net de daar aanwezige vis opgehaald. Op open water werden voornamelijk grote exemplaren gevangen van snoek, karper en brasem.

De gevangen vis wordt verzameld in teilen, waarna ze één voor één worden geregistreerd op soort, lengte en gewicht om zo een totaalbeeld te krijgen van de aanwezige visstand.

Zo werd er een gigantische baars van 42 centimeter gevangen!

Een snoek van 6 kg bij 85 cm!

Een schitterende roofblei!

En enkele plaatjes van karpers!