HSV Heusden plaatst mindervalide vissteiger in Drunen

Donderdag, 1 juni 2023

Het water rondom de watertorens in Drunen is een druk bevist water. Met name jeugdige en wat oudere recreatieve vissers zijn hier dagelijks aan de waterkant te vinden. Voor HSV Heusden is dit dan ook een belangrijk viswater. Om de mogelijkheden voor de visserij verder te verbeteren heeft HSV Heusden advies gevraagd aan Sportvisserij Nederland.

Hieruit zijn drie verbeterpunten naar voren gekomen: Het verbeteren van de visstand door het uitzetten van vis, een aangepast maaibeheer zodat er meer schuil- en paaimogelijkheden zijn én de aanleg van een mindervalide vissteiger. Door het plaatsen van een vissteiger in het voorjaar van 2023 heeft HSV Heusden ervoor gezorgd dat de bevisbaarheid is verbeterd, ook voor vissers die minder goed ter been zijn. De aanleg is gefinancierd met medewerking van Sportvisserij Zuidwest Nederland en Sportvisserij Nederland. De gemeente Heusden heeft gezorgd voor een toegangspad dat perfect aansluit.

Ook met de andere aanbevelingen is HSV Heusden aan de slag gegaan. Zo is er inmiddels wat zeelt en kroeskarper uitgezet op het viswater en heeft de gemeente Heusden haar maaibeheer aangepast zodat er jaarrond ruim voldoende schuil- en paaimogelijkheden zijn. Dit alles zorgt ervoor dat de visstand op peil blijft en de bevisbaarheid van dit mooie water toeneemt.