Uitslag karperkoppelwedstrijd 2023

Maandag, 18 september 2023

De jaarlijkse karperkoppelwedstrijd werd dit jaar gevist van 16 op 17 september aan Gracht 2 en Gracht 3 in Heusden. Er deden maar liefst 11 koppels mee die van s'middags 13 uur tot de volgende ochtend 10 uur er alles aan deden om één of meerdere karpers aan de haak te slaan. Daarnaast was de stemming onder de deelnemers, zoals gebruikelijk, opperbest.

Het duurde behoorlijk lang voordat de eerste vangstmelding werd gedaan zo rond middernacht. Datzelfde duo (Geert en Marco) wist ook net voordat het licht werd hun voorsprong verder uit te bouwen door een tweede karper te strikken. De overige koppels dachten het nakijken te hebben, maar niets was minder waar. Door een weersomslag gedurende de nacht en de ochtend wisten ook 3 andere koppels 1 of meerdere karpers te strikken in de laatste paar uur van de wedstrijd. Dat betekende dat de tussenstand in het klassement ook aan verandering onderhevig was, hartstikke leuk natuurlijk! Uiteindelijk bleken Geert en Marco de wedstrijd echter toch gewonnen te hebben aangezien zij het meeste aantal kilo's hadden gevangen. Hieronder volgt de uitslag van de wedstrijd met enkele sfeerbeelden.
1e plaats: Geert & Marco 23,4 kg (2 stuks)
2e plaats: Ronald & Jos 18,7 kg (2 stuks)
3e plaats: Frank & Jeroen 17,5 kg (2 stuks)
4e plaats: Erwin & Jordi 14,9 kg (1 stuks)

De organisatie van de wedstrijd kijkt terug op een zeer geslaagde editie met vele mooie vangsten! De prijsuitreiking zal plaatsvinden op de jaarlijkse feestavond die dit jaar op 21 oktober wordt gehouden in D'n Bork te Nieuwkuijk.